Mount Power jak oblicza się pola figur geometrycznych Strona początkowa JAVA pl jajko gif Jan Wrana
 

myfantasy

Temat: Programy w pascalu: sortujący i obliczający pola figur
Na zaliczenie pierwszej klasy technikum z przedmiotu programowanie musze napisac dwa programy. Muszą być napisane w pascalu. Jestem zielony jeśli chodzi o programowanie, więc prosze o wyrozumiałość. Prosze o pomoc i z góry dziękuje.

Programy:
1. Napisz program (pascal) odczytujący z pliku tekstowego cięg liczb, sortujący go, a następnie wyświetlający posortowany ciąg na ekranie.
2. Napisz program (pascal) obliczający pola koła, kwadratu, trójkąta. Program ma umożliwiać wybór figury geometrycznej którą chcemy obliczyć.

Tym co pomogą dziekuje.
Źródło: forum.gmclan.org/index.php?showtopic=5402



Temat: [C++] błąd w programie !
Witam,
zacząłem pisać program (nie skończyłem) i mam taki kod:

#include <iostream> using namespace std; int main() { std::cout << "Jakiej figury geometrycznej obliczyc pole powierzchni ?\n"; std::cout << "[1] Kwadratu\n"; std::cout << "[2] Prostokata\n"; std::cout << "[3] Rownolegloboku\n"; std::cout << "[4] Trapezu\n"; std::cout << "[5] Deltoidu\n"; std::cout << "[6] Kola\n"; int wybor; std::cin >> wybor; switch(wybor) { case 1: int dlugosc; int wynik = dlugosc * dlugosc std::cout << "Podaj dlugosc boku: "; std::cin >> dlugosc; std::cout << "Pole powierzchni kwadratu o dlugosci boku" << dlugosc << "wynosi: "<< wynik; break; } return 0; }

Kompilator Dev-Cpp i Code::Blocks błąd pokazują w tym miejscu:
std::cout << "Podaj dlugosc boku: ";

Co jest nie tak ?
z góry dzieki za pomoc.
Pozdro, kvba11.

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=349575


Temat: [C++] błąd w programie !

Witam,
zacząłem pisać program (nie skończyłem) i mam taki kod:

#include <iostream> using namespace std; int main() { std::cout << "Jakiej figury geometrycznej obliczyc pole powierzchni ?\n"; std::cout << "[1] Kwadratu\n"; std::cout << "[2] Prostokata\n"; std::cout << "[3] Rownolegloboku\n"; std::cout << "[4] Trapezu\n"; std::cout << "[5] Deltoidu\n"; std::cout << "[6] Kola\n"; int wybor; std::cin >> wybor; switch(wybor) { case 1: int dlugosc; int wynik = dlugosc * dlugosc std::cout << "Podaj dlugosc boku: "; std::cin >> dlugosc; std::cout << "Pole powierzchni kwadratu o dlugosci boku" << dlugosc << "wynosi: "<< wynik; break; } return 0; }

Kompilator Dev-Cpp i Code::Blocks błąd pokazują w tym miejscu:
std::cout << "Podaj dlugosc boku: ";

Co jest nie tak ?
z góry dzieki za pomoc.
Pozdro, kvba11.


int wynik = dlugosc * dlugosc // brakuje średnika

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=349575


Temat: [C++] błąd w programie !
Jakoś się przyzwyczaiłem :)
No i następny problem z tym kodem:
#include <iostream> using namespace std; int main() { std::cout << "Jakiej figury geometrycznej obliczyc pole powierzchni ?\n"; std::cout << "[1] Kwadratu\n"; std::cout << "[2] Prostokata\n"; std::cout << "[3] Rownolegloboku\n"; std::cout << "[4] Trapezu\n"; std::cout << "[5] Deltoidu\n"; std::cout << "[6] Kola\n"; int wybor; std::cin >> wybor; switch(wybor) { case 1: int a; std::cout << "Podaj dlugosc boku: "; std::cin >> a; int wynik = a * a; std::cout << "Pole powierzchni kwadratu o dlugosci boku " << a << " wynosi: "<< wynik; break; case 2: int a2, b2; std::cout << "Podaj dlugosc boku a: "; std::cin >> a2; std::cout << "Podaj dlugosc boku b: "; std:: cin >> b2; int wynik2 = a2 * b2; std::cout << "Pole powierzchni prostokata o dlugosci boku a: " << a2 << " ,b:" << b2 << " Wynosi: " << wynik2; break; } return 0; }
Kompilator pokazuje błąd w linijce:
case 2:
Co tera z nie tak ?
P.S. Za mądry to ja nie jestem :P ;)

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=349575


Temat: Pascal
Witam... Jestem nowy i prosze o wyrozumialosc... A wiec,

w szkole dostalem zadania domowe z pascala... i nie wiem jak zaczac programowac czy ktos bylby tak dobry i pomogl mi zaczac, pokazac jakis wzor czy cos w tym stylu...

1.program pole_kola ktory dla dowolnego promienia odlegosci wiekszej od zera.

2.program o nazwie obwod. oblicz pole podstawowych figur geometrycznych.

3.program o nazwie liczby po wprowadzeniu liczby wyswietli trzy kolejne rozniace sie od siebie o 3.

Dziekuje z góry za pomoc...

Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=478050


Temat: geometria-pola figur!!!!POMOCY!!!
w trojkacie ABC, w którym IACI=IBCI=a i miara kataACB= alfa,poprowadzono odcinek AD w ten sposob ze D nalezy do BC oraz pole trójkąta ADC jest dwa razy wieksze od pola trójkata ABD oblicz IADI
Wskazówka:korzystajac z danego związku pomiedzy polami trojkątow oblicz IDBI i ICDI a nastepnie skorzystaj z twierdzenia cosinusów.Wie ktos jak to zrobic??
Źródło: forum.cc-team.org/viewtopic.php?t=3751


Temat: zdanie z czegoś :D

Pewna pisarka podobno dostała 40% z interpretacji własnych wierszy

słyszałem, ze to Wisława Szymborska

co do obliczeń jak by coś komuś było potrzebne (figury geometryczne) to mam cały arkusz kalkulacyjny także trzeba tylko wpisać i samo liczy ^^ (tylko nie mam pole powierzchni całkowitej stożka )
Źródło: forumphoto.pl/viewtopic.php?t=8140


Temat: zdanie z czegoś :D

Debocik napisał/a:


co do obliczeń jak by coś komuś było potrzebne (figury geometryczne) to mam cały arkusz kalkulacyjny także trzeba tylko wpisać i samo liczy ^^ (tylko nie mam pole powierzchni całkowitej stożka )

ale po co skoro jest sledzik

ale to nie ja, tylko EsaQed napisał
Źródło: forumphoto.pl/viewtopic.php?t=8140


Temat: Pomoc przy zadaniach domowych
Mam takie 2 zadanka z matmy z figur geometrycznych w przestrzeni nie za bardzo wiem jak je zrobić



1.Wyprowadź wzór na pole powierzchni całkowitej:

a) sześcianu o krawędzi c

b) prostopadłościanu o wymiarach a, b, c

c) ostrosłupa prawidłowego czworokątnego o krawędzi podstawy a i krawędzi bocznej b

2. Oblicz pole powierzchni graniastosłupa prawidłowego trójkątnego, wiedząc, że wysokość graniastosłupa jest równa 20 cm , a promień okręgu opisanego na podstawie wynosi 12 cm.
Źródło: kolekcja24.pl/viewtopic.php?t=544


Temat: To Hindusi odkryli całkowanie
Brytyjski naukowiec odkrył, że już hinduscy matematycy w XIV w. posługiwali się tworami matematycznymi, które Europejczycy odkryli dopiero dwa wieki później - donosi DZIENNIK.

Historyk matematyki dr George Gheverghese Joseph z Uniwersytetu Manchester walczy o to, by do panteonu matematyków, którzy położyli podwaliny pod współczesny rachunek różniczkowy i całkowy, dopisać mędrców z indyjskiej prowincji Kerala.



Swoje racje dr Joseph wykłada w oddanej właśnie do druku książce "Ogon pawia, czyli nieeuropejskie korzenie matematyki", która ukaże się nakładem wydawnictwa Princeton University Press. Publikuje w niej wyniki swych badań nad starohinduskimi pismami, z których wynika, że uczeni ze szkoły matematycznej prowincji Kerala, tacy jak Madhava i Nilakantha, 250 lat przed Newtonem i Leibnitzem odkryli nieskończone szeregi liczbowe. Chodzi tu o nieskończone sumy coraz mniejszych liczb, które dodawane do siebie dają skończone wyniki. Przykładem takiego szeregu może być tort, który kroimy w ten sposób, że kolejny kawałek zawsze dzielimy na pół. Operację możemy prowadzić w nieskończoność, a suma wszystkich kawałków da cały tort. Oczywiście operację dzielenia i dodawania w nieskończoność możemy prowadzić jedynie w myślach, bo w rzeczywistości stosunkowo szybko (w okolicach trzydziestego kawałka) dotrzemy do rozmiarów atomu.

Tego typu operacje matematyczne mają fundamentalne znaczenie dla liczenia pól i objętości skomplikowanych figur geometrycznych, do czego de facto sprowadza się całkowanie. Dowód, że nieskończona suma liczb może dawać skończony wynik, jest również sformalizowaniem stosowanej już przez starożytnych Greków metody wyczerpywania, dzięki której udało się im wyprowadzić wzór na obwód i powierzchnię koła, a także obliczyć przybliżoną wartość liczby pi.

Do innych odkryć matematyków z Kerali należy zaliczyć obliczenie pi z dokładnością do 17 miejsc po przecinku czy definicje funkcji trygonometrycznych takich jak sinus i cosinus zbudowane przy pomocy szeregów, które pozwalają obliczać wartości tych funkcji w dowolnym punkcie. Może dziś w dobie komputerów i kalkulatorów, gdy dla zabawy obliczono wartość pi do 250 miliardów miejsc po przecinku, takie wyniki nie imponują, ale należy pamiętać, że Europejczycy do metody (i dokładności) odkrytej przez Hindusów w XIV wieku doszli dopiero 250 lat później.



Matematyczna szkoła w Kerali przestała istnieć na długo przed tym, jak w Europie powstał rachunek całkowy i różniczkowy. W czasach Newtona nikt nie studiował dzieł Hindusów, bo były spisane w mało znanym języku. Ale dr Joseph twierdzi, że osiągnięcia uczonych z Indii były u nas znane dzięki jezuickim misjonarzom, którzy studiowali kultury ewangelizowanych narodów. W drugiej połowie XVI wieku na polecenie papieża Grzegorza XIII zakonnicy ci szukali nowych sposobów na liczenie czasu (stąd opracowany później kalendarz gregoriański). Zbierali i opisywali osiągnięcia matematyków z różnych stron świata. Pojęcia stosowane przez uczonych z Kerali mogły być dla nich zbyt abstrakcyjne, więc odnotowali je, ale nikt do czasów Newtona nie zwrócił na nie uwagi. Dopiero brytyjski uczony był na tyle bystry, by docenić idee i twórczo rozwinąć pomysły spisane ćwierć tysiąclecia przed nim. Oczywiście w niczym nie umniejsza to geniuszu brytyjskiego uczonego, który popchnął wiedzę matematyczną i fizyczną tak dalece, że dziś jesteśmy w stanie budować wiszące mosty czy latać w kosmos. Jednak dr Joseph, który sam pochodzi z Kerali (jego rodzice wyemigrowali z Indii, gdy był dzieckiem), postawił sobie za punkt honoru wytępić ten naukowy europocentryzm. Jego zdaniem znacznie łatwiej jest stwierdzić, że cały świat uczył się od Europy, niż założyć, że jakaś wiedza przyszła do nas ze Wschodu. Mimo oczywistych dowodów, że pełnymi garściami czerpaliśmy z dorobku innych kultur. Także w matematyce. Dość przypomnieć, że wszyscy używamy cyfr arabskich, a idea liczby zero, z którą greccy filozofowie nie potrafili się uporać, przywędrowała do nas właśnie z Indii.

I nawet jeśli niezależnie od matematyków z Kerali Newton sam odkrył szeregi nieskończone, to nic nie odbierze hinduskim uczonym palmy pierwszeństwa...

dziennik.pl
Źródło: cafemirenium.kylos.pl/viewtopic.php?t=4827


Temat: Zadania ze strony
Czy robił może ktoś zadania ze stronki Danuty Bryji? Ktoś kiedyś podawał ten adres, a sądząc po pytaniach sa trochę w stylu Wójcickiego.
Ma ktoś rozwiązania?

ZESTAW PYTAŃ Z MECHANIKI OGÓLNEJ

1. Ile i jakie informacje opisują jednoznacznie siłę w przestrzeni trójwymiarowej?
2. Ile i jakie informacje opisują jednoznacznie oś w przestrzeni trójwymiarowej?
3. Jakim rodzajem wektora (swobodny, osiowy, zaczepiony w punkcie) jest:
a. siła
b. moment siły względem punktu
c. moment siły względem osi
d. moment pary sił
4. Podaj definicję momentu siły względem osi.
5. Obliczyć moment podanego układu sił względem osi ξ (-------------zadanie).
6. Podaj definicję momentu siły względem punktu (w przestrzeni trójwymiarowej).
7. Podaj definicję pary sił. Czy moment pary sił zależy od położenia bieguna redukcji?
8. Efektem redukcji układu sił do bieguna jest siła ogólna i moment ogólny. Co powoduje zmiana bieguna redukcji?
9. Co nazywamy wyróżnikiem układu sił? Czy wartość wyróżnika zmieni się, gdy zmienimy biegun redukcji układu sił? Podaj przykłady układów sił, dla których wyróżnik jest równy zeru.
10. Co to jest wypadkowa układu sił? Jakie warunki muszą być spełnione, aby przestrzenny układ sił sprowadzał się do wypadkowej? Jakie warunki muszą być spełnione, aby płaski układ sił sprowadzał się do wypadkowej?
11. Jakie dwa układy sił możemy nazwać równoważnymi?
12. Jakie dwa układy sił możemy nazwać równoważącymi się?
13. Kiedy układ sił nazywamy zrównoważonym?
14. Jakie warunki analityczne wystarczy sprawdzić, aby stwierdzić, czy zbieżny przestrzenny układ sił jest w równowadze?
15. Jaki jest warunek konieczny równowagi dwóch sił?
16. Jaki jest warunek konieczny równowagi trzech sił w układzie płaskim?
17. Sprawdzić równowagę podanego układu sił.
18. Ile najmniej sił musi zawierać płaski układ niezbieżny, aby mógł być w równowadze?
19. Wymień możliwe warianty warunków równowagi płaskiego niezbieżnego układu sił.
20. Jakie są wykreślne oznaki równowagi płaskiego niezbieżnego układu sił.
21. Z jakich elementów składa się ideowy model konstrukcji służący do analizy kinematycznej?
22. Ile stopni swobody ma podany układ tarcz? Wyznacz środki wzajemnego obrotu tarcz.
23. Jaki układ tarcz nazywamy geometrycznie niezmiennym? Podaj warunek konieczny geometrycznej niezmienności układu tarcz, przedstaw i zinterpretuj warunek wystarczający?
24. Podaj podstawowe twierdzenia służące do badania geometrycznej niezmienności układów płaskich.
25. Jak muszą być połączone dwie tarcze, aby stanowiły jedną sztywną tarczę?
26. Sformułuj twierdzenie o trzech tarczach, służące do badania warunku jakościowego geometrycznej niezmienności.
27. Co to jest krotność przegubu? Ile więzi zastępuje przegub łączący n tarcz?
28. Jaki układ tarcz nazywamy mechanizmem?
29. Jaki układ tarcz nazywamy przesztywnionym? Jak obliczyć stopień przesztywnienia układu tarcz?
30. Co to znaczy, że układ jest statycznie wyznaczalny?
31. Co to znaczy, że układ jest statycznie niewyznaczalny?
32. Jakie informacje powinien zawierać schemat statyczny konstrukcji?
33. Narysuj symbol podpory przegubowo-przesuwnej i zaznacz reakcje podporowe.
34. Narysuj symbol podpory przegubowo-nieprzesuwnej i zaznacz reakcje podporowe.
35. Narysuj symbol utwierdzenia sztywnego nieprzesuwnego i zaznacz reakcje podporowe.
36. Narysuj symbol utwierdzenia sztywnego, poprzecznie przesuwnego i zaznacz reakcje podporowe.
37. Narysuj symbol utwierdzenia sztywnego, podłużnie przesuwnego i zaznacz reakcje podporowe.
38. Wymień rodzaje obciążeń występujących w schematach statycznych płaskich konstrukcji prętowych.
39. Wymień trzy podstawowe zasady (założenia) dotyczące obciążeń, stosowane w obliczeniach statycznych.
40. Co oznacza założenie o statyczności obciążeń?
41. Na czym polega zasada zesztywnienia?
42. Sformułuj zasadę superpozycji.
43. Podaj trzy podstawowe założenia dotyczące materiału konstrukcji, stosowane w obliczeniach statycznych.
44. Sprawdź, czy podany układ tarcz (schemat statyczny) jest geometrycznie niezmienny i statycznie wyznaczalny (-------------zadanie).
45. Wyznacz wypadkowe podanych układów sił, jeśli istnieją (--------------zadanie).
46. Jakie osie przekroju nazywamy głównymi centralnymi?
47. Omów metodę wyznaczania głównych centralnych osi bezwładności przekroju złożonego.
48. Zdefiniuj pojęcie wskaźnika zginania (wytrzymałości) przekroju pręta względem głównej osi centralnej.
49. Dla podanej figury określ znak momentów dewiacji Dyz , Duv (--------------zadanie).
50. Podaj i opisz wzory Steinera stosowane w geometrii pól.
51. Podaj definicje całkowe momentów bezwładności i momentu dewiacji pola figury płaskiej względem osi y, z.
52. Podaj definicje całkowe momentów statycznych i momentów bezwładności pola figury płaskiej względem osi y, z.
53. Dla podanych figur określ, który moment bezwładności ma większą wartość: Jy czy Jz (--------------zadanie).
54. Podaj definicję obliczania i znakowania momentów zginających w układzie płaskim.
55. Podaj definicję obliczania i znakowania sił tnących w układzie płaskim.
56. Podaj definicję obliczania i znakowania sił osiowych w układzie płaskim.
57. Oblicz wartości sił przekrojowych w zaznaczonym przekroju belki (--------------zadanie).
58. Wyznaczyć reakcje podporowe (--------------zadanie).
Źródło: gr2w2.fora.pl/a/a,171.html